Jul 14, 2011

Kokeshi / Kokeshi

I am encouraging the creativity gene with the nieces & nephews. Violette was willing to put up with this as long as the result was pink & girly. I think we succeeded with the kokeshi necklace.
J'essaye d'encourager la créativité des nièces & neveux. Violette était OK du moment que le résultat fût rose & fifile. Mission accomplie avec le collier kokeshi.
Apparently the adorable kokeshi replaced the russian doll as the new "it" wooden doll. She was everywhere to be seen during the afternoon shopping.
Apparemment la coquette kokeshi est top tendance dans les magasins de déco des zones commerciales (j'avoue je suis allée à Fly!). Elle a supplanté la poupée russe pour devenir la nouvelle "it" poupée en bois.












Violette: "look auntie it's my doll from necklace on the frame! I think this would look nice in my room!!!"
Violette: "regarde tata, c'est ma poupée du collier sur le cadre! ça serait joli pour décorer ma chanmbre!!!













Violette: "look auntie it's my doll from necklace on the rug! I think this would look nice in my room!!!"
Violette: "regarde tata, c'est ma poupée du collier sur le tapis! ça serait joli pour décorer ma chanmbre!!!














Auntie has no willpower, especially for anything to decorate a room to exactly match a necklace!
Tata ne peux pas résister... surtout quand il s'agit d'une top déco qui va trop trop bien avec un collier!

Shopping:  Fly
Beads: La Perlerie 22 - 22 rue du Temple - 75004 Paris 
Shopping: Fly
Perles: La Perlerie 22 - 22 rue du Temple - 75004 Paris

No comments:

Post a Comment