Apr 24, 2010

Lace & Stripes / Marinière & Dentelles

Spring is officially here in Paris! Somehow the mega-disruptive-volcano-cloud in not preventing the sunshine to come through. Time to seriously think about the spring/summer wardrobe. Browsing through a store on the rue Mouffetard, I saw a cute variation of the ubiquitous sailor stripped top: classic shape... but lace sleeves. How unfortunate that I had just spotted some stripped jersey knit & lace that same morning. So here we go... I worked off of the "O" pattern from the "Happy Homemade Vol. 1" book of Japanese patterns.
Le printemps est officiellement arrivé à Paris! Le méga-nuage-de-volcan-qui-à-tout-perturbé-cette-semaine n'y a rien fait, les rayons de soleil ont réussi à percer jusqu'au sol. Au boulot pour établir une garde robe de printemps/été digne de ce nom. En faisant les boutiques de la rue Mouffetard, j'ai vu un variation de la (presque) sempiternelle marinière: coupe classique mais manches en dentelle. Oh comme c'est dommage... j'avais repéré du jersey rayé et de la dentelle le matin même chez mon (0+0) préféré. Au boulot... je me suis basée sur la "O" du "Happy Homemade Vol. 1".

Surprisingly easy after the silk fiasco of the previous day (I still haven't brought myself to post the mentionned fiasco). Dress, tunique, top with a belt, I am liking the idea & will make a black lace sleeve version.
Trop facile après le fiasco en mousseline de soie de la veille (je ne me suis toujours pas résolue à poster le dit fiasco). Robe, tunique, top avec un ceinture, j'aime beaucoup ce modèle que je vais décliner avec des manches en dentelle noire.
Pattern O from the Japanese pattern book "Happy Homemade Vol. 1"
Patron O du livre de patron japonais "Happy Homemade Vol. 1"
Fabric: Toto - 75 ave. d'Italie, 75013 Paris
Tissu:  Toto - 75 ave. d'Italie, 75013 Paris

No comments:

Post a Comment