Sep 11, 2011

Brogues à paillettes / Glitter brogues

I love glitter, so much that I find the small shiny sparkly pieces of metal scattered all over my apartment. It was time to put the glitter to good use, so I started working on the pair of shoes I got last week in London. I was inspired by this pair of brogues seen on the Asos website by "KG by Kurt Geiger".
J'ai un amour immodéré pour les paillettes, à tel point que j'en retrouve dans tous les recoins de mon appartement. Il était temps d'attaquer mon stock afin de modifier la paire de chaussure que j'ai ramené de ma journée shopping londonienne de la semaine dernière. L'inspiration vient de cette paire de richelieu de "KG by Kurt Geiger" vue sur le site d'Asos.

Besides the shoes, you will need some glitter and sealer glue (Mod Podge). I mixed very fine black glitter (onyx by Martha Stewart) and some Mod Podge, in equal parts.
A part les chaussures, il faudra des paillettes (j'ai utilisé des paillettes très fines noires) et du vernis colle, à mélanger en parties égales.
I applied 3 layers of the mix, and waited for each layer to dry in between. You will have to adjust the mix and the number of layers based on the effect you are looking for.
J'ai appliqué 3 couches de la mixture, et attendu que chaque couche sèche entre chaque couche. Il faudra ajuster la mixture et le nombre de couche en fonction de résultat désiré.
Voilà le résultat et une comparaison avec l'original. Pas mal?
Here is the result, and a comparison with the original pair. Not bad?
Supplies: shoes (Primark), glitter & Mod Podge (Michaels)
Fournitures: chaussures (Primark), paillettes & vernis colle (Michaels)

No comments:

Post a Comment